کتابخانه

کتابخانه

لطفا هنگام خرید ایمیلتان را وارد کنید. یک فایل را دوبار خریداری نکنید .فایل به ایمیلتان ارسال میشود . اگر کتابی را در سایت پیدا نمی کنید می توانید عنوان کتاب و نویسنده آن را به ایمیل ارسال کنید تا در سایت بارگذاری شود ( dlib4kia@outlook.com )

آمار سایت

نظرسنجی سایت

آیا از پشنیبانی سایت راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

روزنامه قانون


روزنامه قانون

روزنامه قانون

 
میرزا ملکم خان مصحح: هما ناطق
 
  ناشر: موسسه انتشارات امیر کبیر تاریخ چاپ: ۱۳۵۵ هجری شمسی زبان: فارسی
 
 
 

میرزا ملکم‌خان ناظم‌الدوله (متولد 1249 ق.ـ وفات 1326ق.) در رجب سال 1307 قمری روزنامه فارسی‌زبان "قانون" را در لندن منتشر کرد. این روزنامه که با دربار ایران رابطه خوبی نداشت، توزیع آن را در ایران بیشتر اوقات ممنوع می‌کردند و از طریق افراد معتمد یا پیچیدن روزنامه در لای روزنامه‌های دیگر به ایران وارد می‌شد. این روزنامه به زمانه سلطنت ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد که لفظ قانون جایگاهی نداشت. مطالعه آن در بیداری مردم ایران برای تشکیل حکومت مشروطه بدون تأثیر نبوده است. میرزا ملکم خان هدف و قصد خویش را از انتشار روزنامه قانون در نامه‌ای به سفیر عثمانی در ایران بیان می‌کند: «زبده اصول فکری که من می‌خواهم به تدریج به وسیله یک روزنامه مردمی که در تمام ایران پخش می‌شود بیان کنم، اصولی است بر پایه اسلام و مغایرتی با علم و اخلاق ندارد. همچنین ادعای برابری با عقاید لیبرالیسم غربی نیز نمی‌کند بلکه فقط طالب حق است. به عنوان هدف فوری خواست من بیش از این نیست که دولت به ما قانون بدهد. کدام قانون؟ همان قانونی که ود شاه خواهان آن است. قانونی که حداقل تأمین جانی و مالی ما را تضمین نماید. قانونی که شاید بتواند ما را از هرج و مرج وحشتناک و دزدی‌های سازمان‌یافته در امان دارد».


مبلغ قابل پرداخت 30,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 304

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "کتابخانه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما