کتابخانه

کتابخانه

لطفا هنگام خرید ایمیلتان را وارد کنید. یک فایل را دوبار خریداری نکنید .فایل به ایمیلتان ارسال میشود . اگر کتابی را در سایت پیدا نمی کنید می توانید عنوان کتاب و نویسنده آن را به ایمیل ارسال کنید تا در سایت بارگذاری شود ( dlib4kia@outlook.com )

آمار سایت

نظرسنجی سایت

آیا از پشنیبانی سایت راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

نمودهای فرهنگی و اجتماعی در ادبیات فارسی


نمودهای فرهنگی و اجتماعی در ادبیات فارسی

نمودهای فرهنگی و اجتماعی در ادبیات فارسی

 
محمود روح الامینی
 
 
 
 

یکی از توصیف‌ها و تعریف‌های ادبیات که درخور جستارهای این مجموعه است، «آیینه تمام‌نمای رویدادها، آیین‌ها، رفتارها، تلاش‌ها، اندیشه‌ها و .... جامعه» است که زبان حال و شناسنامه یک ملت می‌باشد و می‌توان جامعه را با بررسی محتوا و موضوع ادبیات آن شناخت؛ رویدادها و رفتارهای اجتماعی را دانست و سیر تحولی پدیده‌های اجتماعی را ردیابی کرد. این کتاب که مجموعه‌ای از جستارها را دربر می‌گیرد، شامل سه بخش و به ترتیب برگرفته از کتاب‌های نثر، کتاب‌های شعر و سندها است که این زمینه‌ها را دربر می‌گیرد: الف) از کتاب‌های نثر: پژوهشی مردم‌شناختی در منظومه درخت آسوریگ، درآمد و هزینه سیستان به روایت تاریخ سیستان، رفتارها و کردارهای اجتماعی در ارداویراف‌نامه، زبان فارسی و فرهنگ ایرانی در هندوستان به روایت ابن بطوطه؛ ب) کتاب‌های شعر: بازتاب قشربندی اجتماعی در دیوان حافظ، ساختار فرهنگی و اجتماعی ازدواج‌های شاهنامه، زن‌سالاری در ازدواج‌های شاهنامه، دو شاعر: یک مضمون و دو زمان، در خانه رعیت از زبان شاهنامه؛ ج) اسناد: ارزش اجتماعی و فرهنگی نامه‌های خصوصی، پیشه‌وری بازار کرمان (به روایت وقف‌نامه گنجعلی‌خان)، تحلیل یک وقف‌نامه ـ وقفی بر خمسه مسترقه و تحلیل یک قباله سنتی.


مبلغ قابل پرداخت 30,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 513

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "کتابخانه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما