کتابخانه

کتابخانه

لطفا هنگام خرید ایمیلتان را وارد کنید. یک فایل را دوبار خریداری نکنید .فایل به ایمیلتان ارسال میشود . اگر کتابی را در سایت پیدا نمی کنید می توانید عنوان کتاب و نویسنده آن را به ایمیل ارسال کنید تا در سایت بارگذاری شود ( dlib4kia@outlook.com )

آمار سایت

نظرسنجی سایت

آیا از پشنیبانی سایت راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

گاه‌شماری در ایران قدیم


گاه‌شماری در ایران قدیم

گاه‌شماری در ایران قدیم

 
سید حسن تقی زاده
 
ناشر: مطبعه مجلس تاریخ چاپ: ۱۳۱۶ هجری شمسی 
 
 
 

جشن نوروز به عنوان آغاز سال تا این اواخر تنها نشانه‌ای بود که از بقایای حساب زمان با سال و ماه‌شماری ایران قدیم در ایران مانده بود آن هم فقط در لفظ نوروز (نه در موقع آن از سال و نه در سایر خصایص قدیم سال ایرانی)‌چه تاریخ از مبدأ هجرت پیامبر و سال قمری عربی و ماه‌های عربی حساب می‌شد و نوروز هم در اولین روز بهار و اعتدال ربیعی بر حسب آنچه ملکشاه سلجوقی (از سلاطین ترک)‌مقرر داشته گرفته می‌شد. این کتاب درباره گاه‌شماری در ایران قدیم در فصول سال سیار و سال ثابت، تکامل و تحولات تدریجی گاه‌شماری ایرانی و آثار آن،‌ تأثیر تمدن‌های مجاور در گاه‌شماری ایران،‌ سنجش مقدمات و استخراج،‌ اجمالی از گاه‌شماری ایرانی در دوره اسلامی خاتمه در اعیاد ایرانی، و ذیلی بر کتاب به نگارش درآمده است. همچنین در تبصره‌ای بر کتاب درباره علم نجوم و احکام نجوم در ایران قدیم سخن گفته شده است.


مبلغ قابل پرداخت 30,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 627

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "کتابخانه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما