کتابخانه

کتابخانه

لطفا هنگام خرید ایمیلتان را وارد کنید. یک فایل را دوبار خریداری نکنید .فایل به ایمیلتان ارسال میشود . اگر کتابی را در سایت پیدا نمی کنید می توانید عنوان کتاب و نویسنده آن را به ایمیل ارسال کنید تا در سایت بارگذاری شود ( dlib4kia@outlook.com )

آمار سایت

نظرسنجی سایت

آیا از پشنیبانی سایت راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

اشعریان و تاسیس نخستین دولتشهر شیعه


اشعریان و تاسیس نخستین دولتشهر شیعه

 

اشعریان و تاسیس نخستین دولتشهر شیعه

نویسنده: علی محمد سرلک
شیعیانی از خاندان اشعری، در اواخر قرن اول هجری از کوفه به قم هجرت کردند. در این شهر؛ آنها به مدد یک‌پارچگی و فزونی ثروت و نفرات برای نخستین بار، دولت شهری را بنیان نهادند تا نزدیک به سه سده قدرت خویش را در راه اعتلای مذهب امامیه به کار گیرد.
این دولت، در طول حیاتش، که مقارن با عصر حضور امامان (ع) بود، میراثی بی همتا را از خویش به یادگار گذارد که با تشکیل دولت شیعی آل بوبه به بغداد منتقل شد و در نسل عالمان بغدادی استقرار یافت. این میراث بعدها با قدرت یافتن مغولان، به همت بزرگانی چون خواجه نصیر و علامه حلی، محفوظ مانده و با استقرار سلسله مقتدر صفوی و پس از آن دولت‌های شیعی دیگر تا به امروز جاودان مانده است.
تحقیق حاضر سعی دارد تا با استناد به منابع تاریخی و بررسی و تحلیل گزارش‌های منابع مذکور، از تاسیس و اداره یک دولت شهر شیعی از خاندان اشعری در قم، در سده‌های سوم وچهارم سخن گوید. دولتی که مهمترین ثمرات آن تاسیس حوزه علمیه، تربیت نخبگان مذهبی، ‌سیاسی و اجتماعی، پدیدآوری آثار مکتوب،‌ تبلیغ و نشر تشیع می‌باشد.
بعد از پیشگفتار و چکیده فهرست مطالب کتاب به این قرار است:
بخش اول- مفاهیم و کلیات
مفاهیم
جغرافیای اسلام و تشیع
بخش دوم- اشعریان و تأسیس نخستین دولت‌شهر شیعه
اشعریان
تأسیس دولت شهر قم
میراث دولت‌شهر
منابع
نمایه


مبلغ واقعی 30,000 تومان    40% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 18,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 327

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "کتابخانه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما