کتابخانه

کتابخانه

لطفا هنگام خرید ایمیلتان را وارد کنید. یک فایل را دوبار خریداری نکنید .فایل به ایمیلتان ارسال میشود . اگر کتابی را در سایت پیدا نمی کنید می توانید عنوان کتاب و نویسنده آن را به ایمیل ارسال کنید تا در سایت بارگذاری شود ( dlib4kia@outlook.com )

آمار سایت

نظرسنجی سایت

آیا از پشنیبانی سایت راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

منتخبات اشعار رشید یاسمی


منتخبات اشعار رشید یاسمی

منتخبات اشعار رشید یاسمی

نویسنده: رشید یاسمی
رشید یاسمى یکى از ستارگان تابناک شعر و تحقیق و ترجمه در دوران معاصر است. وى به سال  ١٢٧۵  شمسی در کرمانشاه متولد شد. خانواده او همه اهل فضل و دانش و هنر بودند و جد مادریش محمد باقر میرزا خسروى نویسنده داستان «شمس و طغرا» از ادبا و شعراى عصر خود بود. رشید در آغوش چنین خانواده هنرپرور و باذوق پرورش یافت و بزرگ شد. رشید چون مدتى از سال‌هاى کودکى را در میان عشایر و دشتهاى سرسبز و وسیع طبیعت سپرى کرد ذوقش لطیف و طبع حساسش شکوفا شد، و این ذوق خدادادى بعدها در اثر تمرین و ممارست و مطالعه دواوین و آثار شعرا و نویسندگان بزرگ او را در شعر به درجه والائى رسانید. رشید پس از طى دوره دبستان در کرمانشاه براى ادامه تحصیل بتهران آمد و در مدرسه «سن‌لوئى» دوره دبیرستان را بپایان رسانید و مدتى بعنوان رئیس دبیرستان در زادگاهش خدمت کرد ولى از آنجائی که روح بزرگ او با محیط کوچک شهرستان کرمانشاه چندان تناسب و سازگارى نداشت دوباره به تهران عزیمت کرد و با همکارى استادانى چون ملک الشعراى بهار، عباس اقبال و سعید نفیسى و برخى دیگر خدمات فرهنگى و ادبى و مطبوعاتى خود را آغاز کرد و از محضر اساتید بزرگ چون میرزاطاهر تنکابنى و ادیب نیشابورى و دیگران بهره‌ها گرفت و دیرى نپائید که یکى از مفاخر و بزرگان شعر و ادب پایتخت گردید. او در تمام مدت زندگى افزون بر تحقیق و مطالعه به کارهاى مختلف دولتى اشتغال داشت تا اینکه در سال  ١٣١٢  به سمت استادى کرسى تاریخ اسلام در دانشکده ادبیات تهران و دانشسراى عالى انتخاب گردید و بعدها هم به عضویت فرهنگستان ایران درآمد و در سال  ١٣٢٢  جزو هیأتى به هند مسافرت کرد و چکامه‌هاى «ایران و هند» و «خاطرات هند» یادگار این سفر است. استاد پیوسته در تلاش بود که بخواند و بنویسد و حاصل تحقیقات و مطالعاتش را در دسترس علاقه‌مندان و دوستاران فرهنگ و ادب قرار دهد و همین کوشش مستمر در فراگیرى و تعلیم به دیگران سبب شد تا جان عزیزش را در این راه از دست بدهد و جامعه ادب‌شناس و هنردوست ایران را با فقدان خود عزادار نماید. این اتفاق ناگوار و جانکاه زمانى رخ داد که در روز  ١١  اسفند  ١٣٢٧  در مجمع استادان و دانشجویان در دانشکده ادبیات درباره «تأثیر عقاید و افکار حافظ در گوته» سخن مى‌گفت به عارضه سکته مبتلا گردید و سرانجام در  ١٨  اردیبهشت  ١٣٣٠  چشم از جهان فروبست.


مبلغ قابل پرداخت 30,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 199

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "کتابخانه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما